Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

640x360_DSC5282.jpg

Terminlistene 24-25 er på høring!

Vi har nå offentliggjort kampene for klassene 11 år til senior. Kampene er på høring til 10. august.

I denne perioden kan klubbene søke om å få flytte kamper kostnadsfritt. Alle søknader om flytting av kamper må gjøres via TA.
Det er viktig at alle lagene går igjennom terminlistene og ser over om det er noen kamper som er satt opp på datoer som ikke passer for dere.

Vi har så lagt det har vært mulig tatt hensyn til ønsker om antilag. Vi opplever at noen lag har lagt inn flere antilag og noen har lagt inn antilag for at en trener skal kunne følge flere lag. Dette er ikke intensjonen med antilag.
Ordningen er til for at klubbene skal kunne bruke spillere på to lag. Lag som har antilag kan måtte spille hjemme tidlig og borte sent på dagen, eller omvendt.

Oppsettet hensyntar, i tillegg til antilag, Bring og Lerøyseriene og Temaserien.
Lag som har spillere som skal konfirmeres i sesongen bør også sjekke hva som allerede er planlagt av konfirmasjonsforberedelser.

Lange reiser er ofte satt opp med doble bortekamper. Noen lag har tre kamper på samme tur og der foreslår vi overnatting for å unngå så mange, lange reiser gjennom sesongen. Kamphelger med dobbeltkamp og inntil tre kamper, gir flere frihelger.

Husk at før dere søker om omberamming via TA må dere ha kontaktet motstander og avtalt ny dato. Det må også sjekkes at hallen er ledig på ønsket dato og klokkeslett. Sjekk også om motstanderen har antilag eller dobbelkamp i sammenheng med den kampen dere ønsker å flytte. Kamper som ikke kan flyttes pga. noe av det ovennevnte vil bli avvist i TA. I slike tilfeller må klubben legge inn ny søknad. Vi anbefaler at klubbene bruker tid og gjør en skikkelig jobb før det søkes om omberamming.

Alle søknader om flytting av kamper må gjøres via TA.
Her er lenke til info om hvordan dette gjøres.

Sett dere godt inn i reglementet for omberamming/flytte kamper, også senere enn 10. august.
Nytt i år er at kamper som utsettes og ikke berammes innen 10 dager, blir plassert av NHF Region Innlandet. Skulle ikke den datoen passe, må det søkes omberamming etter gjeldende regelverk.

Samarbeidslag
Noen av dere har i påmeldingens oppgitt at dere er samarbeidslag med annen klubb. Dersom det ikke er sendt inn søknad enda må dette gjøres snarest i TA. Skal dere samarbeide med flere klubber må det sendes en søknad pr. klubb.
Hvis hjemmekamper fordelt mellom samarbeidslagene ikke er hensyntatt må det søkes om omberamming.

Kamper i Rema 1000 Hjerteligaen -Tilrettelagt Håndball ser satt opp som rundespill og kan ikke flyttes. Nytt av året er at lagene er delt inn i puljene øvd/uøvd i henhold til påmelding og at ikke alle spiller i samme hall. Det er publisert kamper for første halvdel av sesongen. Vi vil gjøre en evaluering på hvordan det fungerer med nivådeling før vi lager de siste tre serierundene. Datoene er allerede delt med klubbene.

Rullestolhåndball

Elverum Håndball gjør en god jobb med rullestolhåndball og har i år meldt på ett lag i klassen menn 3. divisjon og ett lag i kvinner 4. divisjon. Her vil dere få oppleve utfordringen med å spille mot rullestolbrukere mens dere selv sitter i rullestol.

Vi gleder oss til å få presentere rullestolhåndball også i K4 og har satt opp kamper i Terningen Arena på lørdager kl. 1500 og 1630. Dere får selvsagt låne rullestoler til kampene. Det er oppmøte en time før kampstart slik at dere får tid til litt innføring i rullestolhåndball, og ikke minst dere får testet hvordan dette fungerer. 
Kampene er en del av terminlista for M3 og K4, men de teller ikke på tabellen.
Kampene kan ikke flyttes, da stolene er lagret i Terningen Arena og kampene er satt opp etter at rullestollagene til Elverum har hatt sin trening.

Når vi har laget terminlistene har vi hatt flere elementer med oss i jobben:

  • Arrangementene skal gi gode opplevelser for de som ønsker å se håndball
  • Klubbene skal kunne gjennomføre gode arrangementer
    • så de får mulighet til å samle publikum
    • ha flere kamper i hallen på kampdag
    • få god omsetning av inngangsbilletter
    • ha gode muligheter til å drive kiosk
  • Vi har laget doble bortekamper der det er naturlig. Dette både for å redusere antallet lange borteturer.
  • Dobbeltkamper skal også gjøre det enklere med dommere i utkantene.
  • Noen 15/16-års kamper er berammet tidlig på dagen for at spillerne kan dømme barnearrangement senere på dagen.

Vi kommer derfor med en sterk oppfordring – tenk deg godt om før du flytter kamper – både nå mens terminlista er ute på høring, og gjennom sesongen.
Hver eneste kamp er en del av et omfattende kampoppsett og den er også en del av et hjemmearrangement.

Må du flytte kamper så sjekk hva det gjør med oppsettet i hallen din!
Blir det hull i et arrangement får dette følger for klubben, og dommeroppsettet blir vanskeligere for oss.

Kampoppsett for Aktivitetsserie kvinner og menn settes opp i forkant av hver runde i henhold til antall påmeldte lag. Det er fortsatt mulig å melde på lag, ta kontakt med merethe.kjellberg@handball.no.

Temaserien
For de av dere som har meldt på lag til Temaserien, så kommer oppsettet for disse kampene tidlig i neste uke. Det vil da komme mer informasjon om seriespillet og tilhørende webinarer.

Terminlista for J/G 11 og 12 år sesongen 24/25 er også offentliggjort. Dere finner alle kamper på handball.no eller i MinHandball.

I Aktivitetsserien for 11 og 12 åringene er det ikke mulig å flytte kamper. I Aktivitetsseriene kan verken enkeltkamper eller arrangementer flyttes.

Frem til 10. august kan dere bruke tiden til å se over kampoppsettet. Hvis dere har spesielle ønsker, skal dette meldes på mail til Guro Renolen Brandtzæg innen den datoen. Alle ønsker som kommer inn i forkant av sesongen starter, er en stor fordel. Hvis det er åpenbare feil i oppsettet, f.eks. om et lag mangler i en runde, eller dere ønsker å melde på flere lag, gi meg beskjed.

Om dere allerede nå ser at dere ikke kommer til å klare å stille med lag i klassen, er det også viktig å gi oss beskjed om at lag trekkes.
Evt feil og kommentarer, meldes også for klassene 11-12 år innen 10. august.

I forbindelse med seriestart arrangerer vi også for sesongen 2024-25 seriewebinar og dommerkontaktwebinar. Begge arrangeres onsdag 4. september.
Seriewebinar kl. 1200-1315 og kl. 2000-2115 og Dommerkontaktwebinar kl. 1900-2000

Reglementet for omberamming etter 10. august finner du her: Omberammingsreglementet
De fleste spørsmålene vi i Regionen får i løpet av en sesong finner dere svar på i vårt sesongreglement.

Men vi er selvsagt her for dere, så ta kontakt om det er noe dere ikke finner svar på.

Denne e-posten går til alle klubbene i NHF Region Innlandet og til alle som er registrert med kontaktinfo rundt et lag i Regionsserien. Alle lag må sjekke at det er de riktige personene med riktig kontaktinfo som ligger knyttet til hvert enkelt lag. Alle funksjoner følger laget og «arves» fra sist sesong, derfor mottar noen mail som de ikke skal ha, mens andre mottar ikke denne infoen.

 

Lykke til med planleggingen av neste sesong og husk datoen 10. august!

God sommer!