
Beachserien
Region Innlandet inviterer til Beachserie i perioden mai/juni 2025
Påmeldingen åpner 1. mars og avsluttes 1. mai kl. 23:59.
Påmeldingsavgift pr. lag kr. 1 200
Vi inviterer følgende klasser:
- Jenter/gutter 12
- Jenter 13
- Jenter/gutter 14
- Jenter 15
- Jenter/gutter 16
- Jenter/gutter junior
- Seniorklasser kvinner/menn
Det settes opp tre serierunder i ukene 21-24.
Det er ikke mulig å flytte kamper i Beachserien da denne avvikes som aktivitetsserie.
All påmelding av lag skjer i Turneringsadmin (TA).
Det er klubbleder/Daglig leder som melder på lag. Ved påmelding må lagleder for beachlaget registreres. Vær nøye med å legge inn riktig kontaktinfo for hvert enkelt lag ved påmelding. Husk at vi spiller beachhåndball med inneværende sesongs aldersklasser.
Det er viktig at lagene bruker kommentarfeltet i påmeldingen for å melde inn hvilke datoer som ikke passer. Noter gjerne også hvilken ukedag som evt. passer best.
Husk å sjekke hva som allerede er planlagt av skoleavslutninger/skoleturer.
Kampene spilles som Aktivitetsserie og kan ikke flyttes.
Ved påmelding må klubben oppgi hvilken bane som er hjemmearena.
Dette oppgis også i kommentarfeltet til påmeldingen TA.
Lagene er ansvarlige for å avklare at banen kan disponeres til kamper. Datoer/ukedager som ikke kan benyttes må oppgis i kommentarfeltet.
Trenger dere å oppgi mer info enn det som det er plass til i kommentarfeltet sendes en e-post til merethe.kjellberg@handball.no Oppgi i mailen hvilken klasse/lag informasjonen gjelder.
Hjemmelaget er ansvarlig for å sette opp dommere til kampene.
Klubben som er arrangør, betaler dommeren etter kamp og sender inn oppsett på dette til regionen for utgiftsfordeling. Frist for innsending av krav til dommerutgiftsfordeling er 20. juni 2025.
Kamphonorar for Beachhåndball følgende i de ulike klassene:
J/G 12 | Kr. 95 |
J 13 | Kr. 95 |
J/G 14 | Kr. 105 |
J 15 | Kr. 130 |
J/G 16 | Kr. 130 |
J/G Junior | Kr. 130 |
Senior | Kr. 130 |
Arrangør:
- Arrangør stiller med måltavle, stoppeklokker, skrivesaker, fløyte.
- Deltakende lag har selv ansvar for å stille med kampballer.
- Arrangør har ansvar for at det registreres resultater, vi bruker ikke ordinære kamprapporter, men forenklet skjema. Poeng telles i alle omgangene. Resultat registreres i TA/appen, dette må gjøres av kampansvarlig i klubb. Husk å skriv inn resultatet (antall poeng) pr omgang.
- Det settes ikke opp tabell og det kåres ikke vinnere av seriene.
- Arrangør sjekker at målene er forankret godt og forsikrer seg om at de ikke under noen omstendigheter kan tippe. Feil skal utbedres og ingen kamper starter før man er sikre på at målene er forsvarlig forankret.
- Vi oppfordrer arrangør til å holde kiosk åpen og spille musikk på anlegget kontinuerlig under kampene.
- Arrangør stiller med sekretær og tidtaker til alle kampene på arrangementet.
- Tidtaker og sekretær bes sette seg inn i beachhåndballregler før kampdagen, men vil kunne få bistand fra dommerparet til opplæring.
NHF Region Innlandet - Forenklet skjema for resultatregistrering.
Dommere:
- Dommerne sjekker, og hjelper til om nødvendig, slik at sekretariatet kan sine oppgaver.
- Dommerne tar en sjekk på at målene er godt sikret og sørger for å utbedre feil og mangler før kampene blåses igang.
Hjemmelag og bortelag:
Arrangør stiller, i samarbeid med lagene de møter med dommer til seriespillet. Det kan bli utfordrende å ha mange nok beachdommere når sesongen starer. Det blir utdanning av dommere i regi av regionen.
Kamphonorar for Beachhåndball følgende i de ulike klassene:
J/G 12 | Kr. 95 |
J 13 | Kr. 95 |
J/G 14 | Kr. 105 |
J 15 | Kr. 130 |
J/G 16 | Kr. 130 |
J/G Junior | Kr. 130 |
Senior | Kr. 130 |
Vi ber om at klubber som er aktive i beach også jobber med beachdommere!
Klarer ikke klubbene å finne utdannende dommere til å løse seriespillet kan også uautoriserte brukes. Da mottar dommeren ikke honorar. Det er en god regel at om det ikke er mulig å skaffe dommere så stiller hvert lag med en som dømmer.
Det skal være aktiviteten som er i høysetet i beachserien i Innlandet denne oppstartssesongen. Seriespillet avvikles som aktivitetsserie og det settes ikke opp tabell og det kåres ikke vinnere.
Begge lag skal legge inn kamptropp i TA eller i appen Min Håndball i forkant av et arrangement. NB: For å få tilgang til å legge inn spillerstall MÅ man være registrert som lagleder på det aktuelle beachhåndballaget (i riktig sesong). Det er ingen automatikk i at man er lagleder for et beachlag om man var lagleder for håndballaget.