Kampoppsett novemberturneringen
Lørdag 14. og søndag 15. november spilles det barnehåndballturneringer. Kampoppsettene er publisert.
Kampoppsettene finner man på handball.no og i appen Min Håndball.
Vi må fortsette og forholde oss til strenge smittevernregler. Hvilke regler som gjelder for barnehåndballturneringene kan man lese mer om HER.
Foreløpig er ingen turneringer avlyst.
Viktig informasjon for novemberturneringen:
- Tilskuere:
I Barneåndballturneringene har regionen bestemt at det kun er tillatt for hver spiller å ha med seg inntil én tilskuer på tribunen. MEN det varierer fra kommune til kommune og fra hall til hall hvor mange tilskuere man har lov til å ha i hallen. I noen haller er det plass nok til at hver spiller ha med seg én tilskuer, mens det i andre haller er lavere tilskuerkapasitet slik at hvert lag/klubb får et visst antall tilskuere de har lov til å ha med seg inn. Søsken (både eldre og yngre), besteforeldre etc kan derfor ikke være med på turneringer slik som situasjonen er i dag. - Det oppfordres til at de spillerne som har forelder som er med som lagledere ikke har med seg tilskuer på tribunen. Og at arrangørklubbenes lag, dersom de har dugnad på arrangementet, heller ikke har med seg tilskuer på tribunen. Dette vil gjøre at flest mulig besøkende lag og spillere kan få ha med seg en tilskuer.
- Selv om det ikke foreligger krav om munnbind oppfordres det til å bruke det.
Lagsliste:
- Alle deltakende lag må ha med ferdig utfylt lagsliste som leveres ved ankomst i hallen. Bruk det vedlagte skjemaet.
Dette er for eventuell smittesporing. Lista må være ajourført med de spillerne og laglederne som er i hallen denne dagen. Denne lista kommer i tillegg til at dere har registrert hele spillerstallen deres i TA.
Betaling av dommere:
- Lagene betaler dommerregningen til arrangørklubben, som igjen viderebetaler til dommerne. Mange både klubber og dommere har nå vipps, slik at det kan benyttes DERSOM de har det. Om de ikke har det så er det deltakerlagenes ansvar å sørge for at de har med kontanter.
Ankomst hallen:
- Ikke kom for tidlig. Man ønsker ikke store samlinger utenfor hallen. Om man skal spille den andre halvdelen av dagen er dette ekstra viktig da hallen må tømmes og vaskes før den er klar for innslipp igjen.
- Lever lagsliste.
- Alle tilskuere må registrere seg hos arrangøren ved inngangen til hallen. Om dette gjøres elektronisk eller ved å skrive seg på liste er opp til hver enkelt arrangørklubb.
- Spillerne må komme ferdig skiftet og med fylt vannflaske. Det er ikke sikkert garderobene er åpne.
Tid mellom kampene:
- Vi prøver så langt det lar seg gjøre å komprimere kampoppsettene best mulig for alle lag. Men noe tid mellom lagets kamper blir det. En del haller har plass til at lagene som ikke spiller kamp kan ha tilhold på anviste plasser inne. Alle haller har det dessverre ikke. Vi oppfordrer derfor alle til å ha med yttertøy slik at man har mulighet for å lufte seg ute mellom kampene.
Antall spillere pr lag:
- 4’er håndball: maks 8 spillere pr lag
- 5’er håndball: maks 10 spillere pr lag
Det er altså ikke lov til å ha med flere spillere enn dette. Om man har flere spillere enn dette som ønsker å delta må noen stå over turneringen.
Trenere/lagledere:
- Hvert lag kan ha med inntil 3 trenere/lagledere på benken.
Sidebytte:
- I 9- og 10 årsklassene foretas det ikke sidebytte i pausen. Kampen spilles som før i 2 x 15 min og 5 min pause, men lagene stiller på samme side i begge omgangene.
Takk for kampen:
- Det praktiseres ikke «high five» som takk for kampen. Når kampen er ferdig er lagene raske med å forlate innbytterbenken slik at den kan rengjøres før ny kamp.
Etter siste kamp:
- Når hvert lag har spilt sin siste kamp forlater man hallen raskt.
Kontaktinformasjon til laget:
- I disse koronatider trenger både klubber, lag og smittesporing å ha mulighet til å komme i kontakt med laget ditt. Det er derfor fint om alle kan logge seg inn på Min Idrett (https://minidrett.nif.no/), gå inn på Personvern og så huke av på Tillat publisering på internett. Da blir dere synlige på handball.no for de som ønsker å komme i kontakt med dere.
Informasjon direkte fra arrangørene:
- Vi oppfordrer alle arrangørklubbene til å sende ut en informasjonsmail til deltakerlagene i forkant av turneringene. I den bør det stå litt om når hallen åpner, hvilke rutiner som gjelder i hallen, åpen eller stengt kiosk, tilgang eller ikke på garderobe, tilskuerkapasitet etc. Slik at alle er best mulig forberedt for besøk i akkurat den hallen.
Husk at 1-meters regelen gjelder for alle hele tiden, dvs på benken, i garderoben, i gangen, på tribunen, i kiosken etc. Det er kun spillere som er i kampsituasjon som er unntatt regelen.