Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Barnehåndball_2019_gjønneshallen.jpg

4’er håndball-runder i mars

Kampaktiviteten kan starte for de yngste i enkelte kommuner, og vi setter opp kamper når som helst.

Denne saken er eldre enn ett år, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fredag kom regjeringen med nyheten om at barn kan spille kamper internt i kommunen. Samt: Nasjonale smitteverntiltak: Lettelser for barn, unge og studenter - regjeringen.no

Dersom kommunen din tillater det, vil det nå være anledning til å spille kamper innad i egen kommune. Det er ikke mulig å arrangere kamper på tvers av kommunegrensene. Dette byr på flere utfordringer, ikke minst for arrangører som allerede stod klare. Det er også en innstramming av antallet som kan være i hallen samtidig.

Innendørs kan maks 50 personer være samlet, noe som inkluderer spillere, dommere, trenere/lagledere, funksjonærer (de som arrangerer) samt tilskuere.

De aller fleste klubber med lag i klassene 6-9 år som spiller 4’er håndball, har flere lag i hver klasse. Dette gjør at vi kan lage oppsett med inntil fire lag som spiller samtidig, innenfor smittevernreglene og alle veiledere. Med et slikt oppsett får alle tre kamper hver i løpet av to timer. Det legges inn god tid for arrangøren til å vaske/desinfisere før neste pulje starter. Gjennom en hel dag, kan det spilles fire slike bolker.

Den tryggeste måten å få dette til på, er om klubbene selv tar kontakt med hverandre for hvilke klasser de skal gjennomføres kamper for å bli enige om hvem som skal arrangere.

  • Intersport 4’er runde 5 spilles enten lørdag 13. eller søndag 14. mars
  • Intersport Loppetassen Stjernerunden spilles enten lørdag 20. eller søndag 21. mars

Disse helgene kan det også spilles enkelte regionskamper, så det er fornuftig om klubben involveres tidlig for å avklare om det kan spilles 4’er håndball i hallen en av disse dagene.

Vi håper og tror at de fleste kommuner har avklart hva som gjelder i løpet av uke 9.

INGEN PÅMELDINGSFRIST! VI SETTER OPP KAMPER NÅR SOM HELST ETTER ØNSKE FRA KLUBBENE– leder i klubb melder på i TA.

Vi ber alle som ønsker å spille kamper gjøre følgende:

  • Sjekk med kommunen din om den tillater kamper
  • Avklar med klubben din om hallen er tilgjengelig og kan reserveres for kamper i 4’er håndball
  • Om dere ikke har arrangert 4’er håndball tidligere; kontroller at dere har minimål
  • TA KONTAKT MED KLUBB / LAG SELV
  • Meld så inn til NHF Region Øst hvilke kamper som skal spilles, bane, klasse og lagsnavn. I tillegg må vi ha en leveringsadresse for Stjernemedaljene (haster). Dette gjøres til: anki.lian.spanic@handball.no
  • Kampoppsettene blir publisert fortløpende etter som dere melder inn
  • Det kan hende kampene må spilles uten tilskuere i hallen
  • Vurder klassene når dere melder på lag. Kanskje kan B07 være enklere enn f.eks. J07 og G07?

Arrangørklubben må til hver bolk/pulje stille med følgende antall personer som funksjonærer:

  • 1 x overordnet arrangøransvar
  • 2 x smittevernsansvarlig / vask
  • 1 x inngang/billett – husk registrering av ALLE besøkende
  • 1 x tribuneansvarlig – som påser at de få som ser på heier 😊 og holder avstand
  • 1 x Hovedsekretariat som tar imot lagene og anviser til oppholdssone og tar imot spilleliste, samt er ansvarlig for musikk før/under/etter kampene
  • 2 x dommere (en til hver minibane)
  • 2 x øvrig (enkel kiosk?)

Hvert lag kan stille med inntil 10 personer fordelt på spillere, trenere/lagledere og foresatte (publikum).

For arrangørklubben kan det jo hende at foresatte inngår i funksjonær-rollen. Dermed kan det åpnes for at gjestende lag har med seg ekstra tilskuere. Det er svært viktig at det opprettes en god dialog mellom klubbene på forhånd, slik at ikke arrangøren må avvise en «lillesøster eller bestefar» fordi antallet besøkende overskrider 50.

Husk at kampaktiviteten nå kommer i gang først og fremst for barna.

Vi har utarbeidet en mal som tar hensyn til smittevern for INNMARSJ for 6- og 7-åringene i Loppetassen, som kan vurderes å benyttes for de som ønsker dette. Utmarsj utgår, og vi oppfordrer alle til å forlate hallen raskt i stedet.