Viktig informasjon om Åpningscup
Alle deltakende lag på Åpningscup må lese og sette seg inn i retningslinjene for årets cup.
Gjelder alle deltakende lag i Åpningscup alderbestemte klasser 20.-26. september
For å kunne gjennomføre Åpningscup må vi etterkomme de Smittevernregler og restriksjoner som nasjonale og lokale myndigheter har bestemt. Trondheim Spektrum vil derfor bli delt i ulike smittevernområder og i prinsippet kjøres som 2 arrangementer fordelt på ulike deler i anlegget.
I prinsippet så vil Hall A og E representere Arrangement 1, og Hall D og F Arrangement 2. Disse vil igjen være delt i 2 kohorter slik at det vil være 4 adskilte kohorter ifm kampavviklingen. Hver kohort har separate innganger og egne toalett.
- Det vil kun være adgang for utøvere og støtteapparat i anlegget.
- Det vil ikke være mulig med publikum.
- Lagleder/trener er ansvarlig for sitt lag; må samle laget for inn-og utgang i arenaen, scanne QR-kode for smittesporing som kontaktperson for sitt lag, føre liste med oversikt over egne utøvere som til enhver tid er i hallen. Listen må kunne fremvises ved spørsmål inntil 14 dager etter arrangementet. Øvrige slik som støtteapparat og funksjonærer benytter QR-koder for registering. Disse er tilgjengelig ved alle innganger.
- Det enkelte lag medbringer egen hånddesinfeksjon og er ansvarlig for å overholde smittevernreglene. Se cupens hjemmeside og Covid-19, samt Veileder for idretten i Trondheim Spektrum.
- Munnbind skal brukes i arenaen av alle over 12 år, unntatt ved oppvarming og kamp.
For alle klasser:
- Ingen garderober kan benyttes pga Korona-reglement.
- Det er svært begrenset mulighet for oppvarming i anlegget. Oppvarming med ball er ikke tillatt uten at ledig bane benyttes. Vi ber lagledere om å være påpasselige med dette!
- Vi henstiller til at lag som varmer opp ute under turneringen tar hensyn til nabolaget når det gjelder støy fra musikkanlegg og tilsvarende.
- Det vil være sanitet til stede i hallen.
- Da det er begrenset med parkering ved Trondheim Spektrum, så oppfordrer vi alle til å benytte kollektiv-transport.
- Arrangør stiller med dommere.
- Pga Korona-situasjonen må lag må selv medbringe reserverdrakt, evnt. vester.
- Lagene slippes ikke inn i anlegget før 45 min. før første kamp.
For klassene J/G 8 år:
- Kampene spilles mandag og tirsdag i hallene E1, E2, E3 og E4.
- SKAL KUN benytte inngangen til venstre for rondellen på nedre nivå mot Ilen kirke.
- Lagleder er ansvarlig for til enhver tid å ha en liste over spillere på laget.
- Utøverne kan kun oppholde seg utenfor hall E og vi ber om å begrense aktiviteten og lagleder må følge laget til enhver tid. Vi anbefaler at lagene går samlet ut og inn mellom kampene.
For klassene J/G 9 og 10 år:
- Kampene spilles mandag, tirsdag, onsdag og torsdag i hallene A1, A2, A3 og A4.
- SKAL KUN benytte inngangen til høyre for rondellen på nedre nivå mot Ilen kirke.
- Kamptropp skal legges inn i TurneringsAdmin (nif.no)
- Alle lag MÅ stille med en person i sekretariatet på den banen laget spiller på under kamp:
- Hjemmelag er ansvarlig for å føre LIVE Enkel og må ha med mobil/nettbrett/PC. Brukernavn: regionnord og Passord: regionnord
- Bortelag stiller med en person som er tidtaker.
- Kampene spilles som 5-er håndball med nedsenket tverrligger.
For klassene J/G 11 år:
- Kampene spilles mandag, tirsdag og onsdag i hallene D1, D2 og D3.
- SKAL KUN benytte inngangen til høyre for rondellen på øvre nivå mot stadion.
- Kamptropp skal legges inn i TurneringsAdmin (nif.no)
- Alle lag MÅ stille med en person i sekretariatet på den banen laget spiller på under kamp:
- Hjemmelag er ansvarlig for å føre LIVE Enkel og må ha med mobil/nettbrett/PC. Brukernavn: regionnord og Passord: regionnord
- Bortelag stiller med en person som er tidtaker.
- Kampene spilles som 6-er håndball med nedsenket tverrligger.
For klassene J/G 12 år:
- Kampene spilles mandag, tirsdag, onsdag og torsdag i hallene F1 og F2.
- SKAL KUN benytte inngangen til venstre for rondellen på øvre nivå mot stadion.
- Kamptropp skal legges inn i TurneringsAdmin (nif.no)
- Alle lag MÅ stille med en person i sekretariatet på den banen laget spiller på under kamp:
- Hjemmelag er ansvarlig for å føre LIVE Enkel og må ha med mobil/nettbrett/PC. Brukernavn: regionnord og Passord: regionnord
- Bortelag stiller med en person som er tidtaker.
- Kampene spilles på ordinær bane.
For klassene J/G 13, 14 og 15 år:
- Kampene spilles torsdag, fredag, lørdag og søndag.
- Kamper som spilles i hallene A1, A2, A3 og A4, SKAL KUN benytte inngangen til høyre for rondellen på nedre nivå mot Ilen kirke.
- Kamper som spilles i hallene D1, D2 og D3, SKAL KUN benytte inngangen til høyre for rondellen på øvre nivå mot stadion.
- Kampene som spilles i hallene F1 og F2, SKAL KUN benytte inngangen til venstre for rondellen på øvre nivå mot stadion.
- Kamptropp skal legges inn i TurneringsAdmin (nif.no)
- Alle lag MÅ stille med en person i sekretariatet på den banen laget spiller på under kamp:
- Hjemmelag er ansvarlig for å føre LIVE Enkel og må ha med mobil/nettbrett/PC. Brukernavn: regionnord og Passord: regionnord
- Bortelag stiller med en person som er tidtaker.
- Kampene spilles på ordinær bane som turnering.
- For klassen G 15 år spilles to enkle serier med 5 lag i hver pulje. Dette gir alle lag 4 kamper og kun nr 1 og 2 spiller sluttspill.