Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

dommer 3.div 640x360.jpg

Dommerspørsmål?

Vi får ofte inn spørsmål om dommere, både fra dommere selv og klubber. Se svarene her.

Denne saken er eldre enn ett år, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ofte stilte spørsmål fra dommere:

Hva gjør dommer hvis de ikke får pin-koden sin/pinkoden ikke fungerer?
- Kontroller at man er logget inn i appen MinHåndball.
- Valider innsjekking i MinIdrett, og påse at man ligger med riktig mailadresse.
- Påse at man har pålogging med klubb i TurneringsAdmin, og ligger i riktig sesong.
- Hvis det fortsatt er problemer, vennligst kontakt regionskontoret.

Hva skal de gjøre hvis dommerregning ikke kommer opp?
- Kontakt regionskontoret 2 dager etter kamp. Av og til kan det være forsinkelser ved at LIVE ikke er riktig avsluttet.

Hvordan få tilgang til dommerregning hvis, dommer ikke møter, og det kommer ny?
- Huk av for "dommer ikke møtt" i Kampen Live ved kampslutt, legg inn navn på ny dommer i fritekst. Regionkontoret oppdaterer dommerdagbok påfølgende dager.

Hvem legger til nye dommere i TA, hvis dommer ikke møter?
- Regionskontoret henter ut rapporter med "dommer ikke møtt", og oppdaterer dommerdagbøker. Da genereres regningene til riktig dommer.

Ofte stilte spørsmål fra klubber:

Hvor lang frist har klubbene til å utbetale?
- Klubbene må utbetale senest 7 virkedager etter MOTTATT regning fra dommer.

Hvordan få opprettet dommerregning hvis kampen ikke er riktig avsluttet i LIVE?
- Da må det tas kontakt med regionskontoret, slik at kampen kan avsluttes i LIVE. Da genereres dommerregningen automatisk. Hvis signeringsboks ikke kommer opp, avslutt kamp uten signering, og meld fra  til regionskontoret.