Dommerspørsmål?
Vi får ofte inn spørsmål om dommere, både fra dommere selv og klubber. Se svarene her.
Ofte stilte spørsmål fra dommere:
Hva gjør dommer hvis de ikke får pin-koden sin/pinkoden ikke fungerer?
- Kontroller at man er logget inn i appen MinHåndball.
- Valider innsjekking i MinIdrett, og påse at man ligger med riktig mailadresse.
- Påse at man har pålogging med klubb i TurneringsAdmin, og ligger i riktig sesong.
- Hvis det fortsatt er problemer, vennligst kontakt regionskontoret.
Hva skal de gjøre hvis dommerregning ikke kommer opp?
- Kontakt regionskontoret 2 dager etter kamp. Av og til kan det være forsinkelser ved at LIVE ikke er riktig avsluttet.
Hvordan få tilgang til dommerregning hvis, dommer ikke møter, og det kommer ny?
- Huk av for "dommer ikke møtt" i Kampen Live ved kampslutt, legg inn navn på ny dommer i fritekst. Regionkontoret oppdaterer dommerdagbok påfølgende dager.
Hvem legger til nye dommere i TA, hvis dommer ikke møter?
- Regionskontoret henter ut rapporter med "dommer ikke møtt", og oppdaterer dommerdagbøker. Da genereres regningene til riktig dommer.
Ofte stilte spørsmål fra klubber:
Hvor lang frist har klubbene til å utbetale?
- Klubbene må utbetale senest 7 virkedager etter MOTTATT regning fra dommer.
Hvordan få opprettet dommerregning hvis kampen ikke er riktig avsluttet i LIVE?
- Da må det tas kontakt med regionskontoret, slik at kampen kan avsluttes i LIVE. Da genereres dommerregningen automatisk. Hvis signeringsboks ikke kommer opp, avslutt kamp uten signering, og meld fra til regionskontoret.