Digital dommerregning
Les om erfaringer og gode tips for videre bruk, gjort etter at vi introduserte Digital dommerregninger.
Når en tar i bruk nye digitale verktøy, vil en alltid oppleve startvansker og støte på utfordringer som ikke alltid har latt seg fange opp før verkøtøyet tas i bruk.
Vi ønsker først å takke alle for tålmodigheten nå i oppstartsfasen, og for tilbakemeldinger om erfaringer og forbedringsforslag. Det jobbes med å løse de utfordringene som meldes inn og med å gjøre dette nye verktøyet enda lettere og tidsbesparende for både dommere, klubber og NHF-ansatte.
Her er noen viktige punkter som vil forenkle bruken per tid:
- Valg av nettleser
- Dommers kontonummer
- Dommere må legge inn kontonummer de ønsker dommerregninger skal betales ut til, i sin dommerprofil i TA.
- Kontonummeret blir synlig i Bokføringsbilaget (fakturagrunnlaget) for betaler, som en får opp først når regning har status Godkjent (etter at alle involverte betalere har godkjent).
- Ny dommer på kamp
- Dersom en annen dommer en oppsatt dømmer en kamp, er det viktig at sekretær registrerer dette i den Digital kamprapport (LIVE-admin).
- En haker da av for Ikke møtt på aktuell dommer og fører inn ny dommers navn i feltet "Fritekstdommer".
- Hvordan melde inn feil
- Dersom en opplever feil tilknyttet den Digitale Dommerregningen, som Dommer eller Klubb, send feilmeldingen til egen region pr epost, med følgende informasjon
- Regningsnr
- Kampdato
- Type nettleser du bruker
- Legg gjerne ved et skjermbilde av regningen
- Dersom en opplever feil tilknyttet den Digitale Dommerregningen, som Dommer eller Klubb, send feilmeldingen til egen region pr epost, med følgende informasjon
Husk også å lese og sette deg inn i brukerveiledningen tilknyttet din bruk, som du finner i våre websider tilknyttet Digital dommerregning.