
REMA 1000, Hjerteligaen og Tine med ny melk
REMA 1000 Hjerteligaen preger nå TINE® Lettmelk med vaniljesmak. Målet er å løfte tilrettelagt idrett.
(Pressemelding fra NHFs samarbeidspartner REMA 1000)
Nå vil du snart finne TINE® Lettmelk med vaniljesmak 1,75 l i alle REMA 1000-butikker med logo og informasjon om Hjerteligaen - et viktig initiativ for å gi barn og unge med funksjonsnedsettelser en trygg og inkluderende vei inn i idretten.
Hjerteligaen, som er en del av Norges Håndballforbund, skaper tilrettelagte håndballtilbud for barn og unge som ellers kunne falt utenfor idretten. REMA 1000 har lenge vært en stolt samarbeidspartner og jobber aktivt for å senke terskelen for deltakelse i idretten. I 2025 støtter vi Hjerteligaen med 1 krone per solgte produkt.
- Alle barn fortjener å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap. Derfor er vi utrolig stolte av å samarbeide med Hjerteligaen, og nå også gi dem plass på TINE® Lettmelk med vaniljesmak, et produkt mange er glade i. Vi håper dette bidrar til økt synlighet for det viktige arbeidet som gjøres, sier Vidar Riseth, sponsorsjef i REMA 1000.
Spillere fra det norske herrelandslaget i håndball støtter også kampanjen og ønsker å inspirere flere til å engasjere seg i tilrettelagt idrett.
– Håndball handler om fellesskap og glede – og alle fortjener å være en del av det. Norges Håndballforbund og ressurspersoner i klubbene gjør en fantastisk jobb med å inkludere flere i idretten, og det er noe vi alle kan lære av. Jeg håper enda flere klubber starter opp egne Hjerteliga-lag, slik at enda flere får muligheten til å spille håndball, sier Sander Sagosen.
I overgangen til 2025 har vi 78 klubber med 105 REMA 1000 Hjerteliga-lag. Gjennom samarbeidet ønsker REMA 1000 å inspirere flere klubber til å starte lag for barn med funksjonsnedsettelser, øke antall deltakere og spre budskapet om at idrett er for alle.