Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

2024 ella og il harald reinkind og henny reistad.jpg
Foto: Camilla Oddestad

ella&il skal designe for landslagene

Reklame: Den norske motesuksessen ella&il får ansvaret for å kle opp Håndballjentene og Håndballgutta.

Den norske motesuksessen ella&il designer for Norges Håndballforbund, gjennom et samarbeid med hummel. Når disse to merkevarene nå slår seg sammen, er det ella&il som til kommende mesterskap vil ha ansvaret for design- og produksjon av reise- og representasjonsbekledningen til både herre- og damelandslaget i EM og VM.

Den ferske avtalen med Norges Håndballforbund innebærer at to av verdens beste håndballspillere - Henny Reistad (25) og Harald Reinkind (31) - debuterer som meddesignere på kolleksjonen til ella&il. 

– Det er fantastisk å bli spurt om å bidra for Norge. Henny og Harald er i tillegg forbilder vi er stolte av å ha med oss i designprosessen, sier ella&il-gründer Lene Holmen-Jensen.

Sammen med svigerinnen Rikke Holmen-Jensen har hun bygget opp et av Norges mest suksessfulle klesmerker. Nå har ella&il signert en ny banebrytende avtale, og den har et viktig budskap.

– ella&il vil fronte hvor viktig idretten er for både fysisk og psykisk helse. Vi vil ikke minst bidra til å få barna bort fra skjermen og over til idretten, sier Rikke.

ella&il-gründerne har begge tre barn hver. Som mødre opplever de idrettens positive betydning for barns utvikling, glede og mestring i hverdagen.

– Håndballen var veldig viktig for meg i ungdomstiden. Den ga meg venninner, samhold og minner for livet. ella&il ønsker å synliggjøre betydningen av idrett, og er stolte over å ha verdens beste håndballspillere som ambassadører, supplerer Lene.

Reinkind er til daglig stjerne i den tyske storklubben THW Kiel.

– Jeg syns det er veldig gøy å samarbeide med ella&il, forteller Reinkind om debuten som klesdesigner. 

– For at jeg skal føle meg komfortabel, skal klærne ikke være for tettsittende. De skal være i et behagelig stoff som bomull eller lin, sier 31-åringen, som får ønsket sitt oppfylt.

ella&il vil produsere den nye reise- og representasjonsbekledningen til Norges landslag i 100 prosent økologisk bomull. Norges Håndballforbund (NHF) er stolte over å ha klesmerket som ny samarbeidspartner.

– ella&il har utmerket seg gjennom sine tanker om bærekraft og ansvarlighet. De er glade i norsk håndball, og utviser et stort engasjement for våre landslag. Alt dette går godt overens med NHFs og landslagenes verdier. Vi er veldig fornøyde med å inngå denne avtalen, sier Morten Schønfeldt, salgs- og markedssjef i Norges Håndballforbund.

Hummel vil fortsatt være Norges Håndballforbund sin offisielle utstyrspartner, og i samarbeid med ella&il er det de som til kommende mesterskap skal designe, og produsere klærne spillere- og støtteapparat vil benytte til reise, intervju og annen representasjon.

Hummel er imponert over ella&il og suksessen det norske klesmerket opplever.

– Vi elsker sport. Og vi elsker det lidenskapelige. ella&il har beviselig all dedikasjon i verden for å nå gjennom med sine ambisjoner. For oss er dette en fantastisk anledning til å få uttrykke oss sammen med deres merkevare, design og menneskene bak den. Som i idretten har ella&il blitt omfavnet av sine fans, sier Anders Mårdalen, salgs- og markedssjef i hummel.

– Dette er et partnerskap vi har sett frem til å introdusere. Vi vet at ella&il - i sedvanlig stil - vil levere med sin touch av eleganse.

ella&il-gründerne opplyser at antrekkene til Norge vil ha fokus på kvalitet, komfort og snitt. De vil være ekstremt behagelige å ha på – noe som naturligvis er viktig for Håndballgutta og Håndballjentene. Samtidig vil de se bra ut.

ella&il designer klærne for Norge til bruk for Håndballjentene under EM i Østerrike, Sveits og Ungarn i desember og Håndballgutta under VM som blir arrangert i Norge, Danmark og Kroatia i januar 2025. Antrekkene kommer for salg i november.

Kontaktperson:

Camilla Oddestad – Markedssjef, ella&il
Telefon: +47 911 67 973
E-post: camilla@ellaandil.com 

Fakta om ella&il:

Norsk klesmerke grunnlagt i 2014 av Lene og Rikke Holmen-Jensen. Feirer 10-årsjubileum med stor vekst og rundt 80 millioner i omsetning. ella&il selges til kunder over hele verden og er tilgjengelig i over 130 butikker i Norge og Sverige.