Annonse
Samarbeidet med Gjensidige

Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

2023 mangfoldsanalyse 640 360.jpg
Fra venstre: Kari Vanebo og Rebekka Fremstad (NIF), Janne Tuven og Jeanette Nilsen (NHF), Daniel Campos og Alanna Solberg (Deloitte).

NHF først ut med mangfoldsanalyse

Som det første særforbundet har Norges Håndballforbund gjennomført en intern mangfoldsanalyse.

Denne saken er eldre enn ett år, og kan inneholde utdatert informasjon.

Artikkelen ble opprinnelig publisert av Norges Idrettsforbund.

Gjennom våren har Norges Håndballforbund (NHF), i samarbeid med Krafttak for mangfold og inkludering og Deloitte, gjennomført en intern mangfoldsanalyse som det første særforbundet.

Janne Tuven, leder for anlegg, konkurranse og utvikling i NHF, er tydelig på at det er flere deler av prosessen som har vært verdifull.

- Funnene fra kartleggingen danner et godt grunnlag som vi kan benytte til å utarbeide gode tiltak for å styrke mangfolds- og inkluderingsarbeidet vårt. Vi har i mange år hatt en tydelig satsning på mangfold og inkludering, men vi har gjennom prosessen blitt mer bevisst på at vi må prioritere enkelte områder enda tydeligere i årene som kommer.

Krafttak for mangfold og inkludering i Norges Idrettsforbund (NIF) skal, som én av fire prosjektleveranser, sørge for ekstra støtte til særforbund. For å levere på dette har NIF fire mangfoldsrådgivere som jobber særskilt med å gjøre mangfoldsanalyser for særforbund. Dette arbeidet er påbegynt i totalt ti særforbund allerede.

Jeanette Nilsen, seksjonsleder for spill og trening i NHF, kommer med en klar oppfordring til andre særforbund om å gjennomføre en mangfoldsanalyse.

- Dette er absolutt noe vi vil anbefale andre særforbund å gjøre. Vi har selv hatt stor nytte av prosjektet og det har vært en god prosess hvor vi har fått avdekket områder vi må prioritere, samtidig som vi har fått bekreftet at vi gjør mye bra. Det har vært svært nyttig å få større innsikt i hvordan arbeidet med mangfold og inkludering oppfattes fra brukerne våre, og det er noe vi tar med oss i det videre arbeidet, sier Nilsen.