REMA 1000 Hjerteligaen vant sponsorpris
REMA 1000 Hjerteligaen vant torsdag Årets idrettssponsorat. Gjensidige og Posten mottok også heder.
Det ble en prisverdig torsdagskveld for Norges Håndballforbund og deres tre fremste partnere. Under den årlige Sponsor- og eventprisen gikk Årets idrettssponsorat til REMA 1000 Hjerteligaen.
Juryens ord om REMA 1000 Hjerteligaen:
Idretten skal være for alle, og derfor har REMA 1000 og Norges Håndballforbund tatt grep om tilrettelagt håndball for alle med nedsatt funksjonsevne. Sammen har de skapt REMA 1000 Hjerteligaen, hvor målet er å øke rekrutteringen av yngre spillere og få på plass flere rene barnelag i klubber over hele landet. Dokumentarserien "Miniheltene" ble utviklet for å gjøre REMA 1000 Hjerteligaen kjent og vise at håndballen er en sosial og trygg arena. REMA 1000 selger også brødet "Idrett for alle" der én krone per solgte brød går til utøvere med nedsatt funksjonsevne. I dag tilrettelegger 78 klubber over hele landet håndballaktivitet for barn, ungdom og voksne gjennom REMA 1000 Hjerteligaen.
Høythengende heder ble også tildelt NHFs generalsponsor Posten, som mottok prisen for Årets kultursponsorat for sitt engasjement rundt musikkfestivalen Tons of Rock, og ikke minst Håndballjentenes hovedsponsor Gjensidige:
Forsikringsaktøren ble kåret til Årets sponsor.
- Det ble en stor kveld for våre partnere, og med det tette og langvarige forholdet vi har til dem kjenner vi definitivt på jubelstemningen selv også. Vi gratulerer så mye og gleder oss til nye prosjekter sammen med våre partnere, sier kommersiell sjef i Norges Håndballforbund, Jan-Erik Aalbu.