Annonse
Samarbeidet med Gjensidige

Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Kast ballen 3

Kast ballen nominert til sponsorpriser

Kast ballen ble en stor suksess for 600 skoler i 2021. Nå er tiltaket nominert til prestisjetunge priser.

Denne saken er eldre enn ett år, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det er ikke det eneste bidraget knyttet til norsk håndball i 2021 som kan vinne pris de neste ukene - mer om det litt lenger ned - men først:

Kast ballen ble lansert over hele landet i fjor, for å gi enda flere barn gleden av å leke med ball når de er på skolen. Mer enn 54 000 barn fordelt på 600 skoler landet over fikk oppleve lek, konkurranser, aktivitetsdager og fine øvelser. Tiltaket ble mulig gjennom støtte og midler fra Norges Håndballforbunds ni forbundssponsorer - Posten, Gjensidige, REMA 1000, Hummel, Intersport, Lerøy, Norsk Tipping, Scandic og VG.

Nå er Kast ballen nominert til to priser:

  • Årets sponsorat - når Sponsor- og eventprisen skal deles ut i Oslo 4. mai 2022. To andre kandidater nominert.
  • Sponsorship - når den internasjonale Sabre Awards står for tur i London 27. mai. Fire andre kandidater nominert.

Håndballjentenes mangeårige hovedsponsor Gjensidige er blant partnerne som bidrar med midler til Kast ballen-tiltaket. Gjensidige har ytterligere fire nominasjoner inne til Sponsor- og eventprisen. Den ene av disse er til prisen som Årets idrettssponsor.

Bidraget "Jubileumsåret som endte i gull" er direkte knyttet til Håndballjentene, og omfavner ulike kampanjer gjennom 2021 - for eksempel den spesiallagde jubileumsdrakten som ble lansert inn mot VM i Spania.

Også NHFs partner Opel er nominert til priser. Til Sabre Awards i London er Opel på lista med sin "Idretten tilhører alle", hvor landslagssjefene Thorir Hergeirsson og Christian Berge overrasket hvert sitt lag med å ta over lagledelsen under kamp. To av seks kandidater i Sponsorship under Sabre Awards i London er altså tilknyttet norsk håndball.

Opel er også nominert til den norske Sponsor- og eventprisen med samme kampanje, i kategorien "Årets idrettssponsor".