30. april: Registrer medlemstall
Alle idrettslag skal innen 30. april rapportere medlemstall pr. 31.12.2021 til Idrettsforbundet.
På lik linje med fjoråret så er søknad om momskompensasjonen for varer og tjenester en del av samordnet søknad og rapportering.
Klubbene plikter å rapportere en del nøkkelopplysninger om klubbens drift. Antall betalende medlemmer, antall aktive medlemmer, total omsetning, oppdaterte styreverv, signert årsrapport fra siste årsmøte er noe av det som skal rapporteres inn.
Det gis mulighet for å manuelt registrere medlems- og aktivitetstall også i år. Grunnlaget for medlemstallene som presenteres for idrettslagene, baserer seg på betalende medlemmer.
Nye endringer for 2022
Samordnet rapportering 2022 kommer med en del viktige endringer som påvirker klubbene. Les mer om disse endringene på NIF sin side.
Søknad om momskompensasjon på varer- og tjenester
Idrettslagene kan samtidig som de rapporterer, også søke om momskompensasjon på varer- og tjenester. Frist for å søke om momskompensasjon er 15. august.
Verv som må registreres
Barneidrettsansvarlig, politiattestansvarlig, leder av valgkomité og leder av kontrollutvalg vil bli påkrevd registrert for de idrettslag som er pålagt å ha disse vervene, les mer om det her: barneidrettsansvarlig, politiattestansvarlig, valgkomité og kontrollutvalg.
Medlemstall og aktivitetstall
Se utfyllende regler om hva som skal rapporters til NIF her: Utfyllende regler.