Posten generalsponsor i fire nye år
Posten fortsetter som generalsponsor for Norges Håndballforbund. Avtalen er fornyet med fire nye år.
Posten har vært en av Norges Håndballforbunds aller viktigste og mest synlige sponsorer i de fem siste tiårene. Nå er partene enig om en forlengelse av generalsponsoratet. Den nye avtalen tar til når den pågående går ut sommeren 2022, og varer frem til 2026.
- En generalsponsor skal favne bredt, og bidra inn mot både topp og bredde. Det gjør virkelig Posten, og det gjenspeiles godt i den nye avtalen. Vi er derfor svært fornøyde med forlengelsen, sier generalsekretær Erik Langerud i Norges Håndballforbund.
- «Posten og håndball, er ikke de kjærestepar?», var det en som sa da vi diskuterte å fornye sponsoravtalen. Og det er så enkelt. Folket elsker håndball, og det gjør vi i Posten og Bring også. Som sponsor i over 30 år har Posten fått bidra til en gullalder i norsk håndball – og vært med på en lang rekke internasjonale triumfer. I årene som kommer vil Posten-logoen fortsatt prege draktene til Håndballjentene, og Bring-logoen forblir synlig på Håndballguttas drakter, sier kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Posten Norge.
- Norsk håndball ønsker å assosiere seg med partnere som bidrar positivt i samfunnet, og som vi kan lære av. Derfor er det ekstra hyggelig at den nye avtalen setter ekstra fokus på to områder som er avgjørende for å lykkes fremover: Posten er en pionér på bærekraft og innovative løsninger rundt post og logistikk. Her skal vi lære og utfordre hverandre til å gjøre våre arrangementer enda mer bærekraftige, sier kommersiell sjef i Norges Håndballforbund, Jan-Erik Aalbu.
Artikkelen fortsetter under bildet.
Posten har vært en synlig og god støttespiller for Håndballjentene og NHF helt siden 80-tallet. Foto: NTB
Det siste året har Norges Håndballforbund fornyet avtaler med både Gjensidige, REMA 1000 og andre sentrale og langsiktige partnere.
- Vi opplever en stor tillit i sponsormarkedet – og det gjør ingenting at vi har to av verdens beste landslag, sier Aalbu.
I tillegg til at Posten-konsernet er det eneste som har logosynlighet på både Håndballjentene, Håndballgutta og alle yngre landslag, videreføres Bring-serien for 16-åringene.
- Å gi enda flere muligheten til å spille håndball, uavhengig av kjønn, bakgrunn, etnisitet og økonomi er viktig for Norges Håndballforbund. Sammen med Posten skal vi bidra til å innfri målsetningen «Håndball for alle», sier Langerud.
Artikkelen fortsetter under bildet.
... akkurat som Bring er synlig når Magnus Fredriksen og Håndballgutta er i aksjon. Foto: NTB
Kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme fremhever at Posten i den kommende perioden vil legge vekt på å styrke verdier som bærekraft og mangfold.
- Vi ønsker med våre erfaringer å bidra til en mer fargerik håndball slik at enda flere skal få muligheten til å oppleve håndball-glede, sier Gjølme, og legger til:
- Ekstra hyggelig synes Posten det er å lansere en ny sponsoravtale på tampen av et håndball-VM hvor Håndballjentene hittil er ubeseiret – og går inn i finalehelgen fulle av selvtillit!
Kontakt:
Jan-Erik Aalbu
Kommersiell sjef
Norges Håndballforbund
Telefon: 977 11 120
Elisabeth Gjølme
Kommunikasjonsdirektør
Posten
Telefon: 901 40 449