Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

2019 Heidi Løke Gjensidige øvelseskjøring reklame.jpg

Gjensidige vant EM-gull i sponsing

Håndballjentenes hovedsponsor Gjensidige vant gull i «ESA Best of Europe» - deres andre EM-tittel på rad.

Denne saken er eldre enn ett år, og kan inneholde utdatert informasjon.

Under årets ESA Awards, en årlig prisutdeling i regi av European Sponsorship Association, ble det konkurrert om priser i en rekke forskjellige kategorier som er åpne og søkbare for alle, men «ESA Best of Europe» er kun for vinnerne av nasjonale priser i respektive land.

Gjensidige vant prisen «Årets Sponsorkampanje» for «Øvelse gjør mester» på den norske sponsor- og eventbransjens prisutdeling 4. mars 2020. Sponsor- og Eventforeningen besluttet å fremme vinnerbidraget i denne kategorien til ESA Best of Europe, og det norske bidraget gikk helt til topps også i Europa.

- Denne prisen er vi i Gjensidige vanvittig stolte av å vinne, sier sponsorsjef i Gjensidige, Stian Grøstad.

- Å gå til topps i en slik konkurranse, med sterke bidrag fra store selskaper som Santander, Volkswagen, Microsoft, Jeep og Vodafone, er rett og slett helt fantastisk. Samtidig er vi også stolte over at vi – som Norges representant – kunne bidra med norsk seier i Europa, sier sponsorsjefen.

«Øvelse gjør mester» var en kampanje som gikk i perioden september-desember 2019, der Gjensidige markedsførte Øvelseskjøringsappen sin. Målgruppen for appen er ungdom mellom 16-18 år og deres foreldre. Kampanjen genererte svært gode resultater. Appen er også skadeforebyggende, da resultater viser at de som øvelseskjører mye har lavere skadeprosent enn de som ikke øver like mye.

- Idrettsutøvere har stor troverdighet med tanke på at man må øve og terpe for å bli god, så det var derfor naturlig å benytte Håndballjentene i markedsføringen, sier Stian Grøstad.

Sentrale frontfigurer i kampanjen var landslagsprofilene Heidi Løke, Camilla Herrem og Stine Bredal Oftedal.

- Dette viser med all tydelighet at Håndballjentene leverte både på og utenfor banen i 2020. Med god planlegging og naturlig samkobling ser vi at bruk av håndballutøvere nok en gang fungerer utmerket i markedsføringssammenheng, sier salgs- og markedssjef i Norges Håndballforbund, Vegard Vonheim.

Gjensidige har også tidligere vunnet en europeisk pris på ESA Awards, da de i 2020 vant i kategorien «Best Employer Engagement» for Gjensidige Games.

Artikkelen fortsetter under bildet.

2021 gjensidige pris juryens begrunnelse .jpg

OVER: ESA-juryens begrunnelse for at Gjensidige vant prisen.

- I fjor gikk vi til topps for et internarrangement, og for hvordan vi benytter sponsoravtalene til å skape stolthet, arbeidsglede og økt trivsel blant våre ansatte. Også her spilte Norges Håndballforbund en sentral rolle, og bidro til et vellykket event. At vi år i tillegg vinner gull i Sponsor-EM for en ekstern kampanje er også stort, for vi er veldig opptatt av både det interne og eksterne aspektet rundt aktiveringen av sponsoravtalene våre, sier en stolt sponsorsjef Grøstad.

- På samme måte som Gjensidige hjalp Håndballjentene med å bli europamestere i håndball, så hjalp Håndballjentene Gjensidige med å bli europamestere i sponsing. Bedre kan vel neppe et samarbeid gjennomføres, sier Vegard Vonheim i Norges Håndballforbund.